Sociālie pakalpojumi

Dienas aprūpes centra pakalpojums

Dienas aprūpes centra pakalpojums personām ar garīgās attīstības traucējumiem (turpmāk – Pakalpojums) ir sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums, kas dienas laikā nodrošina personai sociālo prasmju attīstīšanu, izglītošanu, brīvā laika pavadīšanas iespējas, ēdināšanu, kā arī personas un viņu tuvinieku līdzdalību konkrētu sociālo problēmu risināšanā.

Mērķa grupa
Personas ar garīga rakstura traucējumiem no 16 gadu vecuma.

Pakalpojums tiek nodrošināts dienas aprūpes centrā “Saulespuķe” (turpmāk – DAC “Saulespuķe”).

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu Pakalpojumu, persona vai likumiskais pārstāvis DAC “Saulespuķe” iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF)
Vai nosūta elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālā dienesta e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē Sociālajā dienestā vai pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, Sociālais dienests pieprasa papildu informāciju lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests izvērtē iesniegumu, tam pievienotos dokumentus un desmit dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu, vai pieņem motivētu lēmumu par atteikumu piešķirt pakalpojumu.

Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem un tiek paredzēts līdzmaksājums saskaņā ar 2021. gada 22. jūlija Saldus novada domes saistošo noteikumu Nr. 17 “Par Saldus novada pašvaldības aģentūras “Sociālais dienests” maksas pakalpojumiem” pielikuma 2.punktu.

Pakalpojuma saņemšana
Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu, Sociālais dienests slēdz līgumu ar personu vai likumisko pārstāvi. Līgumā nosaka pakalpojuma sniegšanas periodu, samaksas kārtību, līdzēju tiesības, pienākumus, atbildību un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus.

Kontaktpersonas
Santa Arāja
Sociālo pakalpojumu nodaļas vadītāja
Tel.: +37126606958  e-pasts: santa.araja@saldus.lv

Sandra Vernava
Dienas aprūpes centra “Saulespuķe” vadītāja/sociālā darbiniece
Tel.: +37120267146  e-pasts: sandra.vernava@saldus.lv

Normatīvie akti

Dienas centri pagastu pārvaldēs
Dienas centri nodrošina aktivitātes, kas vairo iedzīvotāju līdzdalību, sociālo aktivitāti un piederības sajūtu pašvaldībai, uzlabo apmeklētāju pašorganizēšanās prasmes, attīsta neformālā sociālā atbalsta tīklojumu, veicina atbildības sajūtu par savu rīcību un apkārtējo vidi, attīsta brīvprātīgo darbu, veicina iedzīvotāju neformālo pašpalīdzības grupu radīšanu, aktivizē  esošās nevalstiskās organizācijas, iesaistot tās sabiedrības vajadzību un esošo Pakalpojumu kvalitātes novērtēšanā, kā arī veic citas  apmeklētāju sociālajām iniciatīvām saistītas organizatoriskās darbības.

Dienas centru apmeklējums ir bezmaksas.
Kontaktinformāciju skatīt šeit

Īslaicīgās uzturēšanās mājoklis

Īslaicīgās uzturēšanās mājokļa pakalpojums (turpmāk – Pakalpojums) ir sociāls pakalpojums krīzes situācijā nonākušai personai (mājsaimniecībai), kas pati saviem spēkiem nespēj pārvarēt šo notikumu radītās sekas un tai ir nepieciešama palīdzība.

Pakalpojums ietver sociālā darba speciālista atbalstu un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus.

Pakalpojums tiek nodrošināts “Sociālais nams”, Melioratoru ielā 9, Namiķi, Lutriņu pagasts.

Pakalpojuma mērķa grupa 

  • persona (mājsaimniecība), kura cietusi no vardarbības. Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz 30 dienām ar iespēju pagarināt līdz 180 dienām sociālās rehabilitācijas institūcijā ar izmitināšanu;
  • persona (mājsaimniecība), kas nokļuvusi krīzes situācijā un nespēj sevi nodrošināt ar mājokli. Pakalpojumu piešķir uz laiku līdz diviem mēnešiem. Ja persona pilda līdzdarbības pienākumus, tad Pakalpojuma sniegšanas laiku var pagarināt vēl uz vienu mēnesi.

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu Pakalpojumu, persona vai likumiskais pārstāvis vēršas Sociālajā dienestā vai Sociālā dienesta attālinātajos pieņemšanas punktos, iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF)

Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, Sociālais dienests pieprasa papildus informāciju lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests izvērtē iesniegumu, tam pievienotos dokumentus un ne vēlāk, kā desmit dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu, vai pieņem motivētu lēmumu par atteikumu piešķirt pakalpojumu. Nepieciešamības gadījumā personai (mājsaimniecībai) izmitināšana tiek nodrošināta nekavējoties.

Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Pakalpojuma saņemšana
Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu, Sociālais dienests slēdz līgumu ar personu vai likumisko pārstāvi. Līgumā nosaka pakalpojuma sniegšanas periodu, kārtību, līdzēju tiesības, pienākumus, atbildību un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus.

! Persona tiek iepazīstināta ar “Sociālais nams” iekšējās kārtības noteikumiem.

! Par regulāru iekšējās kārtības noteikumu neievērošanu Pakalpojums var tikt pārtraukts.

Kontaktinformācija
Gita Remesa
“Sociālais nams” vadītāja
Tel.: +37129720455  e-pasts: gita.remesa@saldus.lv

Luīze Muceniece
Sociālā darbiniece
Tel.: +37128351670  e-pasts: luize.muceniece@saldus.lv

Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Normatīvie akti

Asistenta/pavadoņa pakalpojums nepilngadīgām personām ar invaliditāti

No valsts budžeta apmaksātu asistenta/pavadoņa pakalpojumu (turpmāk – Pakalpojumu) nodrošina personas deklarētās dzīvesvietas pašvaldības sociālais dienests saskaņā ar 2021. gada 18. maija Ministru kabineta noteikumu Nr. 316 “Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti” (turpmāk – Noteikumi Nr. 316). Sociālais dienests izvērtē pakalpojuma nepieciešamību un nosaka pakalpojuma apjomu tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras persona funkcionēšanas ierobežojumu dēļ nevar veikt patstāvīgi.

Asistenta pakalpojumu ir tiesības pieprasīt bērnam ar invaliditāti no 5 līdz 18 gadu vecumam, Pavadoņa pakalpojumu ir tiesības pieprasīt bērnam kuram ir VDEĀVK atzinums par pavadoņa pakalpojuma nepieciešamību.

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu Pakalpojumu, personas likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF)
Vai nosūta elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālā dienesta e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē kādā no Sociālā dienesta attālinātajiem pieņemšanas punktiem vai pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem.
Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, sociālais dienests pieprasa papildu informāciju lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas pieņem vienu no šādiem lēmumiem:
1. par asistenta pakalpojuma piešķiršanu, nosakot asistenta pakalpojuma apjomu – 80 stundas mēnesī vai 100 stundas mēnesī, ja persona ne retāk kā reizi nedēļā saņem ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta nozīmētas medicīniskās procedūras vai rehabilitācijas pakalpojumus, – un pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam vai ģimenes (vispārējās prakses) ārsta vai ārstējošā ārsta nozīmētās medicīniskās procedūras vai rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanas periodam, bet ne ilgāk par trim gadiem;

2. par pavadoņa pakalpojuma piešķiršanu, nosakot pavadoņa pakalpojuma apjomu – 60 stundas mēnesī – un pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par trim gadiem;

3. par atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu, ja persona neatbilst Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas 3. vai 4. punktā vai otrajā daļā minētajiem asistenta pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem;

4. par atteikumu piešķirt pavadoņa pakalpojumu, ja persona neatbilst Invaliditātes likuma 12. panta pirmās daļas 4.1 punktā vai 2.3 daļā minētajiem pavadoņa pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem.

Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojums tiek finansēts no Valsts budžeta līdzekļiem, Samaksu sociālajam dienestam par sniegto asistenta pakalpojumu un pavadoņa pakalpojumu veic Labklājības ministrija. Atlīdzība pakalpojuma sniedzējam par pakalpojumu ir Noteikumu Nr. 316 35. punktā noteiktajā minimālajā apmērā.

! Asistenta vai pavadoņa pakalpojuma pieprasītājam vai sniedzējam ir tiesības lūgt kompensēt transporta izdevumus, kas radušies sniedzot asistenta vai pavadoņa pakalpojumu.
! Transporta izdevumu kompensēšana katrā personas situācijā tiek vērtēta individuāli. Plašāks skaidrojums par transporta izdevumu kompensēšanu asistenta pakalpojuma nodrošināšanas ietvaros.

Pakalpojuma saņemšana
1. Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu, Sociālais dienests slēdz līgumu ar pakalpojuma pieprasītāju un pakalpojuma sniedzēju. Līgumā nosaka Pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu un kārtību, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar Pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus.

2. Pakalpojuma sniedzējs, līgumā noteiktajā kārtībā reizi mēnesī iesniedz Sociālajam dienestam apliecinājumu (Pieņemšanas/nodošanas aktu) par iepriekšējā mēnesī sniegto Pakalpojumu. Apliecinājumā norāda Pakalpojuma sniegšanas dienas un tajās nostrādāto stundu skaitu un līdzēju apliecinājumus par sniegto un saņemto pakalpojumu.

! Pakalpojuma saņēmējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums informēt Sociālo dienestu par apstākļiem, kas ir par pamatu piešķirtā pakalpojuma pārvērtēšanai.

Kontaktinformācija
Baiba Kaminska-Freiberga
Sociālā darbiniece personām ar funkcionāliem traucējumiem
Tel.: +37129401255  e-pasts: baiba.kaminska-freiberga@saldus.lv

Normatīvie akti

Asistenta pakalpojums pilngadīgām personām ar invaliditāti

No valsts budžeta apmaksātu asistenta pakalpojumu nodrošina personas deklarētās dzīvesvietas pašvaldības sociālais dienests saskaņā ar 2021. gada 18. maija Ministru kabineta noteikumu Nr. 316 “Noteikumi par asistenta, pavadoņa un aprūpes mājās pakalpojumu personām ar invaliditāti” (turpmāk – Noteikumi Nr. 316). Sociālais dienests novērtē asistenta pakalpojuma nepieciešamību un atbalsta intensitāti un nosaka asistenta pakalpojuma apjomu pilngadīgai personai ar I vai II invaliditātes grupu, ja personai ir redzes, kustību vai garīga rakstura funkcionēšanas ierobežojumi un asistents nepieciešams tādu darbību veikšanai ārpus mājokļa, kuras persona funkcionēšanas ierobežojumu dēļ nevar veikt patstāvīgi.

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF)
Vai nosūta elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālā dienesta e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē kādā no Sociālā dienesta attālinātajiem pieņemšanas punktiem vai pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem.
Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, sociālais dienests pieprasa papildu informāciju lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests pēc iesnieguma saņemšanas veic Asistenta pakalpojuma nepieciešamības novērtēšanu ārpus mājas vides un atbalsta intensitātes noteikšanu un mēneša laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pieņem lēmumu:
1. par asistenta pakalpojuma piešķiršanu, nosakot:
1.1. asistenta pakalpojuma apjomu (stundas mēnesī);

1.2. asistenta pakalpojuma saņemšanas periodu atbilstoši personai noteiktajam invaliditātes periodam, bet ne ilgāk par trim gadiem. Ja pievienotajos dokumentos vai informācijas sistēmās vai reģistros ir norādīta informācija par īsāku periodu, kurā asistenta pakalpojums būtu nodrošināms, asistenta pakalpojumu piešķir atbilstoši minētajos dokumentos, informācijas sistēmās vai reģistros norādītajam periodam.
2. par atteikumu piešķirt asistenta pakalpojumu, ja persona neatbilst asistenta pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem.

Pakalpojuma apjoms
Personām ar I vai II invaliditātes grupu asistenta pakalpojuma apjoms tiek noteikts saskaņā ar Noteikumu Nr. 316 1. pielikumā “Asistenta pakalpojuma nepieciešamības novērtēšana ārpus mājas vides un atbalsta intensitātes noteikšana” noteiktajiem kritērijiem no 15 līdz 160 h/mēnesī.

Pakalpojuma apjomu veido:
1. personai noteiktais asistenta atbalsta nepieciešamības intensitātes koeficients (1 vai 2);
2. personas iesaiste nodarbinātības, izglītības u.c. pasākumos (piemēram, strādā algotu darbu, veic saimniecisko darbību mācās, apmeklē dienas aprūpes centru, veic brīvprātīgo darbu).

Asistenta pakalpojumu var pieprasīt šādiem mērķiem:
1. lai strādātu algotu darbu, gūtu ienākumus no saimnieciskās darbības, studētu augstskolā vai koledžā vai nodarbotos ar parasportu (80 vai 160 h/mēnesī, atkarībā no noteiktā atbalsta intensitātes koeficienta);
2. lai nokļūtu uz izglītības iestādi vai no tās, lai pildītu biedrības vai nodibinājuma, vai kapitālsabiedrības valdes locekļa pienākumus (60 vai 120 h/mēnesī, atkarībā no noteiktā atbalsta intensitātes koeficienta);
3. lai veiktu brīvprātīgā darbu (tikai oficiāli noformētas līgumattiecības), nokļūtu uz dienas aprūpes centru vai specializēto darbnīcu vai atgrieztos no tās, saņemtu regulāras (ne retāk kā reizi nedēļā) ārsta nozīmētas medicīniskas hemodialīzes procedūras vai simptomātisku terapiju, ja personai ir konstatēts ļaundabīgs audzējs (40 vai 80 h/mēnesī, atkarībā no noteiktā atbalsta intensitātes koeficienta);
4. lai veiktu citas darbības, piemēram, apmeklētu ārstu, sociālos pasākumus (15 vai 30 h/mēnesī, atkarībā no noteiktā atbalsta intensitātes koeficienta).

Pilngadīgām personām ar I invaliditātes grupu, kurām invaliditāte ir no bērnības un kurām ir indikācijas īpašas kopšanas nepieciešamībai asistenta pakalpojumu piešķir palielinātā apjomā šādos gadījumos:
1. ja apmeklē dienas aprūpes centu vai specializēto darbnīcu, stundu skaits ir 50 vai 100 h/mēnesī, atkarībā no noteiktā atbalsta intensitātes koeficienta;
2. ja asistenta pakalpojumu izmanto citām darbībām (piemēram, apmeklē ārstu, sociālos pasākumus), tad stundu skaits ir 30 vai 60 h/mēnesī, atkarībā no noteiktā atbalsta intensitātes koeficienta.

Personai ar I grupas redzes invaliditāti, kurai ir piešķirts pabalsts asistenta pakalpojuma izmantošanai 10 h/nedēļā, sociālais dienests asistenta pakalpojuma apjomu samazina par 40 h/mēnesī.

Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojums tiek finansēts no Valsts budžeta līdzekļiem, Samaksu sociālajam dienestam par sniegto asistenta pakalpojumu un pavadoņa pakalpojumu veic Labklājības ministrija. Atlīdzība pakalpojuma sniedzējam par pakalpojumu ir Noteikumu Nr. 316 35. punktā noteiktajā minimālajā apmērā.

! Asistenta vai pavadoņa pakalpojuma pieprasītājam vai sniedzējam ir tiesības lūgt kompensēt transporta izdevumus, kas radušies sniedzot asistenta vai pavadoņa pakalpojumu.
! Transporta izdevumu kompensēšana katrā personas situācijā tiek vērtēta individuāli. Plašāks skaidrojums par transporta izdevumu kompensēšanu asistenta pakalpojuma nodrošināšanas ietvaros.

Pakalpojuma saņemšana
 – Pēc lēmuma pieņemšanas par Asistenta pakalpojuma piešķiršanu, Sociālais dienests slēdz līgumu ar pakalpojuma pieprasītāju un pakalpojuma sniedzēju. Līgumā nosaka pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu un kārtību, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus.
 – Pakalpojuma sniedzējs, līgumā noteiktajā kārtībā reizi mēnesī iesniedz Sociālajam dienestam apliecinājumu (Pieņemšanas/nodošanas aktu) par iepriekšējā mēnesī sniegto Asistenta pakalpojumu. Apliecinājumā norāda Asistenta pakalpojuma sniegšanas dienas un tajās nostrādāto stundu skaitu un līdzēju apliecinājumus par sniegto un saņemto pakalpojumu.

! Pakalpojuma saņēmējam vai pakalpojuma sniedzējam ir pienākums informēt Sociālo dienestu par apstākļiem, kas ir par pamatu piešķirtā pakalpojuma pārvērtēšanai.

Kontaktinformācija
Baiba Kaminska-Freiberga
Sociālā darbiniece personām ar funkcionāliem traucējumiem
Tel.: +37129401255  e-pasts: baiba.kaminska-freiberga@saldus.lv

 Normatīvie akti

Aprūpe mājās

Aprūpe mājās pakalpojums ir sociālās aprūpes pakalpojums dzīvesvietā, nodrošinot personīgo aprūpi, personas pamatvajadzību apmierināšanu, palīdzību mājas darbu veikšanā un dzīves kvalitātes nepazemināšanos nemainot savu ierasto vidi. Pakalpojumu var saņemt pensijas vecuma personas, kuras vecuma vai funkcionālu traucējumu dēļ nespēj nodrošināt pašaprūpi un citas pamatvajadzības un pilngadīgas personas līdz pensijas vecumam, kurām slimības laikā vai atveseļošanās periodā ir grūtības veikt ikdienas mājas darbus un personisko aprūpi, kurām nav likumīgo apgādnieku vai tie objektīvu apstākļu dēļ nespēj nodrošināt personai nepieciešamo aprūpi.

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF)
klātienē vai nosūta elektroniski parakstītu Sociālā dienesta e-adresē vai e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē kādā no Valsts un pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem.
Iesniegumam pievieno:

  • ģimenes ārsta izziņas kopija par personas vispārējo veselības stāvokli, kurā norādīts funkcionālo traucējumu veids, medicīnisku kontrindikāciju (akūtu infekcijas slimību neesamība), nepieciešamo medikamentu lietošana un rekomendācijas par aprūpes pakalpojumu mājās nepieciešamību, papildus norādot vai pakalpojums nepieciešams pastāvīgi vai uz atveseļošanās laiku;
  • psihiatra atzinumu par personas psihisko veselību un speciālajām (psihiatriskajām) kontrindikācijām sociālo pakalpojumu saņemšanai(attiecināms tikai uz personām ar garīga rakstura traucējum);
  • citus dokumentus, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma apstrāde un saņemšana
Pēc iesnieguma saņemšanas pakalpojums tiek piešķirts atbilstoši nepieciešamajam aprūpes līmenim, izvērtējot personas individuālās vajadzības, resursus un funkcionālo spēju ierobežojumus. Saldus novadā Aprūpi mājās var saņemt trīs līmeņos:

  1. aprūpes līmenis (līdz 16 stundām mēnesī);
  2. aprūpes līmenis (līdz 24 stundām mēnesī);
  3. aprūpes līmenis (līdz 40 stundām mēnesī).

Atbilstoši personas aprūpes līmenim un iespējai vai nespējai nodrošināt personas aprūpi no ģimenes locekļu puses, sociālais dienests pieņem lēmumu par atbilstošu aprūpes mājās pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu piešķirt pakalpojumu. Lai pieņemtu lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu, sociālajam dienestam ir tiesības apsekot pakalpojuma pieprasītāju tās dzīvesvietā, veikt pakalpojuma pieprasītāja un tā ģimenes locekļu personas datu apstrādi, kā arī pieprasīt citu informāciju, kas ir būtiska lēmuma pieņemšanai. Ar Saldus novada Sociālā dienesta  privātuma politiku var iepazīties klātienē un interneta vietnes https://socialais.saldus.lv/ sadaļā „Privātuma politika”.

Pakalpojuma apmaksa

  • Pašvaldība no tās budžeta līdzekļiem pilnībā apmaksā pakalpojumu, ja personas ienākumi nepārsniedz minimālās mēneša darba algas normāla darba laika ietvaros apmēru, bet katram nākamajam ģimenes loceklim pusi no minimālās mēneša darba algas normālā darba laika ietvaros apmēru un tai nav apgādnieku, vai apgādnieks atbrīvots no maksas par pakalpojumu.
  • Izvērtējot apgādnieka maksātspēju tiek ņemti vērā tie paši nosacījumi kā vērtējot pašu pakalpojuma pieprasītāju. Apgādnieka ienākumi nedrīkst pārsniegt minimālās mēneša darba algas normāla darba laika ietvaros apmēru, bet katram nākamajam ģimenes loceklim pusi no minimālās mēneša darba algas normālā darba laika ietvaros apmēru.
  • Ja ienākumi pakalpojuma pieprasītājam vai tā apgādniekam pārsniedz minēto ienākumu apmēru tiek noteikts līdzmaksājums.

Informācija par pakalpojuma pārskatīšanu
Pakalpojuma sniegšanas kvalitāte tiek vērtēta ne retāk kā reizi gadā, bet nepieciešamības gadījumā pēc vajadzības, pamatojoties uz pakalpojuma sniedzēja vai pakalpojuma saņēmēja sniegto informāciju par personas veselības stāvokļa pasliktināšanās vai uzlabošanās vai funkcionālo spēju izmaiņām. Sociālais dienests atkārtoti veic personas veselības stāvokļa vai funkcionālo spēju izvērtējumu un aprūpes līmeņa noteikšanu un pieņem lēmumu par personas vajadzībām atbilstošu pakalpojuma apjomu vai cita sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai pakalpojuma izbeigšanu.

Pakalpojuma pārtraukšana
Lēmumu par pakalpojuma pārtraukšanu sociālais dienests pieņem, ja konstatēts vismaz viens no šādiem apstākļiem:

  • netiek veikts līdzmaksājums;
  • persona pakalpojuma laikā ir noslēgusi uzturlīgumu, kurā paredzēta personas aprūpe;
  • ir mainījusies personas sociālā situācija un pakalpojums vairs nav nepieciešams, nav atbilstošs personas vajadzībām, tiek saņemts cits pakalpojums vai persona mainījusi dzīvesvieta;
  • pēc personas vēlēšanās pakalpojumu pārtraukt.

Kontaktinformācija
Agrita Skujeniece
Atbalsta nodaļas pilngadīgām personām vadītāja
Tel.: +37125636861  e-pasts: agrita.skujeniece@saldus.lv
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Normatīvie akti

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums

Ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojums pilngadīgām personām (turpmāk – Pakalpojums) ir pakalpojums, kas nodrošina pilnu aprūpi un sociālo rehabilitāciju personai, kura vecuma vai veselības stāvokļa dēļ nespēj sevi aprūpēt un personai ir noteikts trešais vai ceturtais aprūpes līmenis.

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu Pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF).
Vai nosūta elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālā dienesta e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē kādā no Sociālā dienesta attālinātajiem pieņemšanas punktiem vai pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem.
Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, sociālais dienests pieprasa papildu informāciju lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests pēc iesnieguma saņemšanas izvērtē pievienotos dokumentus un veic fizisko un garīgo spēju izvērtēšanu un aprūpes līmeņa noteikšanu saskaņā ar 2019. gada 2. aprīļa Ministru kabineta noteikumu Nr. 138 “Noteikumi par sociālo pakalpojumu saņemšanu” 2.pielikumu, izvērtē personas sociālo situāciju, iespējas samaksāt par aprūpes institūcijā saņemto Pakalpojumu, pamatojoties uz iztikas līdzekļu deklarāciju, pieprasa citus dokumentus, ja tas nepieciešams lēmuma pieņemšanai un desmit dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pieņem lēmumu par sociālā pakalpojuma piešķiršanu vai atteikšanu.

Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojumu par pašvaldības budžeta līdzekļiem ir tiesīgas saņemt:
1. personas, kurām nav apgādnieku;
2. ja apgādnieka ģimene normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā ir atzīta par trūcīgu vai maznodrošinātu;
3. ja apgādnieka ģimenes locekļu ienākumi, kas pēc pakalpojuma samaksas paliek ģimenes rīcībā ir mazāki par normatīvajos aktos noteikto ienākumu līmeni. Šajā gadījumā pilngadīgie bērni tiek atbrīvoti no maksas par Pakalpojumu uz laiku līdz gadam.

Ja pilngadīgo bērnu un viņu ģimenes locekļu ienākumi pārsniedz normatīvajos aktos noteikto ienākumu līmeni, personas veic līdzmaksājumu par summu, kas pārsniedz normatīvajos aktos noteikto ienākumu līmeni. Pašvaldība apmaksā starpību no veiktā līdzmaksājuma daļas līdz pilnai Pakalpojuma maksai.

Pakalpojums netiek apmaksāts no pašvaldības budžeta līdzekļiem vai tiek pārtraukts, ja:
1. netiek veikts noteiktais līdzmaksājums;
2. persona ir noslēgusi uzturlīgumu, kurā paredzēta nekustamā īpašuma nodošana uzturdevējam.

Lēmums piešķirt, atteikt vai pārtraukt līdzfinansējumu par sniegto Pakalpojumu tiek pieņemts, pamatojoties uz sociālā darbinieka izvērtējumu, izvērtējot personas (ģimenes) ienākumus un maksātspēju.

Kontaktinformācija
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Santa Arāja
Sociālo pakalpojumu nodaļas vadītāja
Tel.: +37126606958  e-pasts: santa.araja@saldus.lv

 Normatīvie akti

Specializētā transporta pakalpojums

Specializētā transporta pakalpojums (turpmāk – Transporta pakalpojums) ir atbalsta pakalpojums personām ar funkcionāliem traucējumiem, kuriem ir apgrūtināta pārvietošanās un nespēja patstāvīgi izmantot sabiedrisko transportu, nokļūšanai uz/no ārstniecības iestādes vai stacionāra pēc ārstniecības kursa beigšanas.

Transporta pakalpojums ietver:

  • palīdzību personai iekļūt un izkļūt no dzīvesvietas, ārstniecības vai rehabilitācijas iestādes;
  • palīdzību personai iekļūt un izkļūt no specializētā transporta līdzekļa;
  • personas gaidīšanu pie ārstniecības vai rehabilitācijas iestādes;
  • personas asistēšanu, pavadīšanu līdz ārstam, ja personai nav pieejams pavadonis.

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu Transporta pakalpojumu, persona vai tās likumiskais pārstāvis Sociālajā dienestā iesniedz iesniegumu – (Iesnieguma veidlapa PDF).
Vai nosūta elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālā dienesta e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē kādā no Sociālā dienesta attālinātajiem pieņemšanas punktiem vai pašvaldības vienotajiem klientu apkalpošanas centriem.
Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, sociālais dienests pieprasa papildus informāciju lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests desmit dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pieņem lēmumu:
1. par transporta pakalpojuma piešķiršanu, ja persona atbilst šādiem kritērijiem:
1.1. personai ir veselības un darbspēju ekspertīzes ārstu Valsts komisijas izdota izziņa par medicīnisko indikāciju noteikšanu speciāli pielāgota vieglā automobiļa iegādei un valsts sociālā pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti;
1.2. personai ir noteikta atbilstība trūcīgas personas (mājsaimniecības) statusam;
1.3. personai ir noteikta atbilstība maznodrošinātas personas (mājsaimniecības) statusam;
1.4. persona atrodas pašvaldības apgādībā ilgstošas aprūpes institūcijā;
1.5. personai ir nepieciešams transporta pakalpojums atsevišķas situācijas risināšanai un sociālais darbinieks ir  sagatavojis pamatotu situācijas aprakstu.

2. par atteikumu piešķirt transporta pakalpojumu, ja persona neatbilst transporta pakalpojuma piešķiršanas kritērijiem.
3. Personas, kuras minētas 1.1. apakšpunktā pieprasot Sociālajā dienestā transporta pakalpojumu, iesniegumā apliecina, ka iepriekš izlietots valsts piešķirtais pabalsts transporta izdevumu kompensēšanai personām ar invaliditāti. Iesniegumam pievieno degvielas iegādes čekus vai citus transporta izmantošanas apliecinošus norēķinu dokumentus.

Pakalpojuma finansējums
Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem kalendārā gada ietvaros, saskaņā ar 2023. gada 21. decembra Saldus novada domes saistošo noteikumu Nr. 40 “Par sociālajiem pakalpojumiem Saldus novadā” 62., 63.punktu:

  • Personām, kurām ir VDEĀK izdots atzinums par medicīnisko indikāciju noteikšanu speciāli pielāgota vieglā automobiļa iegādei un valsts sociālā pabalsta transporta izdevumu kompensēšanai invalīdiem – līdz 427 euro gadā;
  • Trūcīgām personām – līdz 427 euro gadā;
  • Maznodrošinātām personām – līdz 299 euro gadā;
  • Atsevišķas situācijas risināšanai – līdz 299 euro gadā.

Pakalpojuma saņemšana
Pēc lēmuma pieņemšanas sociālā daba speciālists saskaņo braucienus ar Transporta pakalpojuma sniedzēju, ne vēlāk kā dienu iepriekš, sniedzot pakalpojuma sniedzējam būtiskāko informāciju, kas varētu ietekmēt pakalpojuma nodrošināšanu. Pakalpojums tiek nodrošināts darba dienās no plkst. 8.00 – 18.00.

Kontaktinformācija
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Santa Arāja
Sociālo pakalpojumu nodaļas vadītāja
Tel.: +37126606958  e-pasts: santa.araja@saldus.lv

 Normatīvie akti

Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi bērniem ar funkcionāliem traucējumiem

Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi (turpmāk – Pakalpojums) ietver:

  • Sensorās istabas, montesori, sīkās motorikas nodarbības un dienas centra pakalpojumu, personai piešķirot atbilstoši vajadzībām kalendārā gada ietvaros;
  • ABA jeb lietišķās uzvedības analīzes, mūzikas terapijas, logopēda, audiologopēda un kanisterapijas pakalpojumus (turpmāk – nodarbības) personai piešķirot nodarbību apmaksai līdz 700 euro (septiņi simti) apmērā kalendārā gadā, neizvērtējot personas (mājsaimniecības) ienākumus.

Pakalpojums tiek nodrošināts daudzfunkcionālā centrā “Jumis” (turpmāk – DFC “Jumis”).

Pakalpojuma mērķa grupa:

Bērni ar funkcionāliem traucējumiem līdz 18 gadu vecumam un likumīgie apgādnieki.


Pakalpojuma pieprasīšana

Lai saņemtu Pakalpojumu, likumiskais pārstāvis DFC “Jumis” iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF).
Vai nosūta elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālā dienesta e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē Sociālajā dienestā vai pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, Sociālais dienests pieprasa papildus informāciju lēmuma pieņemšanai.

Lai saņemtu Ģimeņu atbalsta dienas centra pakalpojumu vai apmeklētu grupu nodarbības, persona vai tās likumiskais pārstāvis piesakās telefoniski vai klātienē DFC “Jumis”.

  • Ģimeņu atbalsta dienas centrs sniedz sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus bērniem un pusaudžiem, likumiskajiem pārstāvjiem, nodrošinot sociālo prasmju attīstību, izglītošanu un saturīga brīvā laika pavadīšanas iespējas.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests desmit dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pieņem lēmumu par:

Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Pakalpojuma saņemšana

  • Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu, pakalpojuma saņēmējs tiek reģistrēts pakalpojumu saņemšanas rindā. Sociālais dienests sagatavo nosūtījumu, slēdz līgumu ar personas likumisko pārstāvi un Pakalpojuma sniedzēju. Līgumā nosaka pakalpojuma apjomu, tā sniegšanas periodu, līdzēju tiesības, pienākumus un atbildību, norēķinu kārtību un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus.
  • Pakalpojuma sniedzējs, līgumā noteiktajā kārtībā reizi mēnesī iesniedz Sociālam dienestam rēķinu un apliecinājumu (Pieņemšanas/nodošanas aktu) par iepriekšējā mēnesī sniegto Pakalpojumu.
  • Pakalpojuma sniedzējs pēc nodarbības informē likumisko pārstāvi par tās gaitu, bērnu sajūtām, novērojumiem un attīstības dinamiku.

 Informācijai

  • Bērna likumiskajam pārstāvim ir pienākums informēt Sociālo dienestu par apstākļiem, kas ir par pamatu nodarbību neapmeklēšanai vai piešķirtā pakalpojuma pārvērtēšanai.
  • Ja DFC “Jumis”  pakalpojums tiek neapmeklēts 3 (trīs) reizes pēc kārtas, tad Pakalpojums tiek pārtraukts un reģistrēts atkārtoti Pakalpojuma saņemšanas rindā.

Kontaktinformācija
Agrita Sleže
Daudzfunkcionālā centra “Jumis vadītāja”
Tel.: +37126144915  e-pasts: agrita.sleze@saldus.lv

Daiga Rībena
Sociālā darbiniece
Tel.: +37125764360  e-pasts: daiga.ribena@saldus.lv

Normatīvie akti

Specializētās darbnīcas

Specializētās darbnīcas pakalpojums (turpmāk – Pakalpojums) ir darbnīca ar speciāli pielāgotām telpām, darba vietām un nodrošinātu speciālistu atbalstu personām ar invaliditāti darbspējīgajā vecumā ar mērķi attīstīt to sociālās un funkcionālās prasmes, veicināt un motivēt šo personu iesaisti nodarbinātības pasākumos un integrāciju sabiedrībā.

Pakalpojums tiek nodrošināts Skrundas ielā 5, Saldus novadā, Daudzfunkcionālā centra “Jumis” ēkā (turpmāk – DFC “Jumis”).

Mērķa grupa
Pilngadīgas personas ar I vai II grupas invaliditāti un funkcionāliem traucējumiem.

Pakalpojuma pieprasīšana
Lai saņemtu Pakalpojumu, persona vai likumiskais pārstāvis DFC “Jumis” iesniedz iesniegumu –
(Iesnieguma veidlapa PDF).
Vai nosūta elektroniski parakstītu iesniegumu Sociālā dienesta e-pastā: sd.pakalpojumi@saldus.lv, pa pastu vai iesniedz klātienē Sociālajā dienestā vai pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros.
Iesniegumam pievieno iesniegumā norādītos dokumentus vai dokumentu kopijas, ja šī informācija nav pieejama valsts un pašvaldības datu reģistros, ja nepieciešams, Sociālais dienests pieprasa papildu informāciju lēmuma pieņemšanai.

Pakalpojuma piešķiršana
Sociālais dienests izvērtē iesniegumu, tam pievienotos dokumentus un desmit dienu laikā pēc iesnieguma saņemšanas, pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu, vai pieņem motivētu lēmumu par atteikumu piešķirt pakalpojumu.

Pakalpojuma apmaksa
Pakalpojums tiek finansēts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.

Pakalpojuma saņemšana
Pēc lēmuma pieņemšanas par Pakalpojuma piešķiršanu, Sociālais dienests slēdz līgumu ar personu vai likumisko pārstāvi. Līgumā nosaka pakalpojuma sniegšanas periodu, līdzēju tiesības, pienākumus, atbildību un citus būtiskus jautājumus, kuri saistīti ar pakalpojuma sniegšanu, kā arī līguma izbeigšanas nosacījumus.

Informācijai
Personai vai likumiskajam pārstāvim ir pienākums informēt Sociālo dienestu par apstākļiem, kas ir par pamatu piešķirtā pakalpojuma pārvērtēšanai.

Kontaktinformācija
Agrita Sleže
Daudzfunkcionālā centra “Jumis vadītāja”
Tel.: +37126144915  e-pasts: agrita.sleze@saldus.lv

Daiga Rībena
Sociālā darbiniece
Tel.: +37125764360  e-pasts: daiga.ribena@saldus.lv

 Normatīvie akti

Atbalsta un pašpalīdzības grupas
Pakalpojuma mērķis:
pakalpojums tiek sniegts ar mērķi mazināt personas sociālo izolētību, saskatīt problēmu cēloni un attīstīt personas resursus, saņemot grupas atbalstu un problēmrisināšanas pieredzi.

Pakalpojuma mērķa grupas:
dažādas klientu grupas atbilstoši viņu vajadzībām un sociālo problēmu cēloņiem.

Pakalpojums ietver:
10 grupas nodarbības, profesionāla grupas vadītāja klātbūtnē, pēc atbilstoši grupas dalībnieku vajadzībām, izstrādāta nodarbību plāna.

Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams: personas iesniegums.
Pakalpojums tiek nodrošināts, komplektējot grupu.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai

Atbalsta grupa “Bērna emocionālā audzināšana”

Pakalpojuma mērķis:
pakalpojums tiek nodrošināts ar preventīvu mērķi, lai vecākiem sniegtu nepieciešamās zināšanas par emocionālās audzināšanas nozīmi bērna attīstībā, harmoniskas personības veidošanā, kā arī mazinātu vardarbību pret bērnu.

Pakalpojuma mērķa grupas:
Sociālā dienesta klientiem – ģimenēm ar bērniem,  kurās ir bērni līdz 7 gadu vecumam.
Pakalpojums ietver:
10 grupas nodarbības pēc noteiktas bērnu emocionālās audzināšanas programmas.
Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:
1.Personas iesniegums
2.Sociālā darbinieka atzinums par pakalpojuma nepieciešamību.
Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir:
Sociālā dienesta klientiem – ģimenēm ar bērniem.
Pakalpojums tiek nodrošināts, komplektējot grupu.

Atbalsta grupa “BEZ PĒRIENA. Kā ar mīlestību un cieņu noteikt bērnam robežas”

Pakalpojuma mērķis:
Pakalpojums tiek nodrošināts, lai veicinātu vecāku izpratni par bērnu fiziskas sodīšanas ietekmi un uzlabotu viņu  praktiskās zināšanas par pozitīvām bērnu disciplinēšanas metodēm.
Pakalpojuma mērķa grupas:
Sociālā dienesta klientiem – ģimenēm ar bērniem, kurās ir bērni līdz 6 gadu vecumam
Pakalpojums ietver:
6 grupas nodarbības pēc noteiktas apmācību kursa programmas.
Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:
– Sociālā darbinieka atzinums par pakalpojuma nepieciešamību.
Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir:
Sociālā dienesta klientiem – ģimenēm ar bērniem.
Pakalpojums tiek nodrošināts, komplektējot grupu.

Atbalsta grupa “Ceļvedis, audzinot pusaudzi”

Pakalpojuma mērķis:
Sekmēt pozitīvu bērnu emocionālo attīstību, uzlabot vecāku un bērnu savstarpējās attiecības, palīdzēt vecākiem labāk izprast savus bērnus un viņu vajadzības, palīdzēt mazināt bērnu uzvedības problēmas.
Pakalpojuma mērķa grupa:
Programma “Ceļvedis audzinot pusaudzi” ir paredzēta vecākiem, kuriem ir bērni vecumā  no 10-17 gadiem.
Pakalpojums ietver:
Programma “Ceļvedis audzinot pusaudzi” ir izglītojošas un atbalstošas nodarbības vecākiem par pusaudžu vecuma bērnu attīstību un audzināšanu. Nodarbības ir bez maksas. Nodarbībās vecākiem tiek sniegta informācija par bērnu spēju attīstību, audzināšanas principiem un stratēģijām, kā mainīt bērna uzvedību. Šajā programmā vecāki saņem arī konkrētus ieteikumus audzināšanas problēmsituāciju risināšanai, izdales materiālus. Nodarbību cikla ietvaros notiek 10 nodarbības.
Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:

  • Personas iesniegums
  • Sociālā darbinieka, bāriņtiesas – atzinums par pakalpojuma nepieciešamību

Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir:

  • Sociālā dienesta klientiem – ģimenēm ar bērniem vecumā no 10-18 gadiem
  • Saldus novadā dzīvojošām ģimenēm, kurām nepieciešams atbalsts, sakarā ar pusaudžu audzināšanu

Pakalpojums tiek nodrošināts, komplektējot grupu līdz 10 vecākiem, slēgta grupa.

Atbalsta/izglītojošas grupas nepilngadīgajiem likumpārkāpējiem
Pakalpojuma mērķis:
Mazināt riska grupas jauniešu likumpārkāpumu risku, negatīvismu un sociālo atstumtību, veicināt uzvedības izmaiņas un nostiprināt sociāli pieņemamu uzvedību, apzināt un atpazīt savas emocijas, paaugstināt izpratni par savu problēmsituāciju un risināšanas iespējām, attīstīt prasmi uzņemties atbildību un veicināt sociālo iekļaušanos sabiedrībā, atkarības problēmu risināšana.

Pakalpojuma mērķa grupas:
Uzmanības lokā nonākušie bērni, bērni likumpārkāpēji un no ieslodzījuma vietām atbrīvotie bērni, Sociālā dienesta redzeslokā nonākušie vecumā līdz 18 gadiem.

Pakalpojums ietver:
10 nodarbības pēc noteiktas motivācijas programmas nepilngadīgajiem likumpārkāpējiem.

Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:

  • Noslēgta vienošanās ar bērnu vecākiem, nepilngadīgo jaunieti
  • Sociālā darbinieka atzinums par pakalpojuma nepieciešamību

Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir:
Saldus novada nepilngadīgajiem likumpārkāpējiem vecumā no 10-18 gadiem.

Pakalpojums tiek nodrošināts, komplektējot grupu.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Nepilngadīgo likumpārkāpēju profilakses darbs
Pakalpojuma mērķis:
Profilakses darbs ar nepilngadīgajiem, kuri ubago, klaiņo vai veic citas darbības, kas ir novedušas vai var novest pie prettiesiskas rīcības, kā arī darbs ar viņu vecākiem.

Pakalpojuma mērķa grupa:
Policijas uzmanības lokā nonākušie bērni, bērni likumpārkāpēji un no ieslodzījuma vietām atbrīvotie bērni vecumā līdz 18 gadiem.

Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:

  • Saņemts paziņojums no Valsts policijas, Pašvaldības policijas.

Pakalpojums ietver:

  • Palīdzēt personai noteikt, risināt vai mazināt sociālās problēmas un profilakses darba ietvaros risināt personiskās, savstarpējās attiecības;
  • Piesaistīt nepieciešamos resursus un organizēt pakalpojumus personas sociālo problēmu risināšanai;
  • Izstrādāt nepilngadīgajam Sociālās korekcijas un sociālās palīdzības programmu, ietverot sociālās rehabilitācijas plānu ar konkrētiem uzdevumiem katram bērnam individuāli, kā arī veikt novērtēšanu ģimenēs, kurās ir bērna attīstībai nelabvēlīgi apstākļi.

Atbilstoši Bērnu tiesību aizsardzības likuma 58. pantam likumpārkāpumu profilakses darbu ar bērniem veic pašvaldība sadarbībā ar bērnu vecākiem, izglītības iestādēm, Valsts policiju, sabiedriskajām organizācijām un citām iestādēm.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Ģimenes asistenta pakalpojums
Pakalpojuma mērķis:
Pakalpojums tiek nodrošināts, lai sniegtu atbalstu riska vai augsta riska ģimenēm sociālo prasmju uzlabošanai, gadījumos, kad vecāki nepietiekami nodrošina bērna vajadzības.

Pakalpojuma mērķa grupas:
1. nepilnās ģimenes;
2. daudzbērnu ģimenes;
3. ģimenes, kurām nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērna aprūpē;
4. ģimenēm, kurām nepieciešams atbalsts krīzes situācijā.

Pakalpojums ietver:
Atbalsta ģimenes pakalpojumus līdz 40 stundām mēnesī uz laiku līdz 6 mēnešiem.

Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:
1. bērna vecāka vai likumīgā pārstāvja iesniegums;
2. sociālā darbinieka atzinums.

Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir:
1. nepilnās ģimenes;
2. daudzbērnu ģimenes;
3. ģimenes, kurām nav pietiekamu prasmju un iemaņu bērna aprūpē;
4. ģimenēm, kurām nepieciešams atbalsts krīzes situācijā.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks-gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Ģimenes atbalsta krīžu centri
Pakalpojuma mērķis:
Pakalpojums tiek sniegts, lai krīzes situācijā nonākušām ģimenēm un bērniem sniegtu diennakts sociālo rehabilitāciju un psiholoģisko palīdzību, kā arī no prettiesiskām darbībām cietušais bērns atgūtu fizisko un psihisko veselību un integrētos sabiedrībā.

Pakalpojuma mērķa grupa:

  • Ģimenes, kas nonākušas krīzes situācijā vardarbības, nelaimes gadījuma vai ieilgušu sociālo problēmu dēļ.
  • Bērni, kuri ir cietuši no prettiesiskām darbībām.

Pakalpojums ietver:
Rehabilitācijas kursu līdz 30 dienām, nodrošinot krīzes situācijā nonākušajai ģimenei psiholoģisko palīdzību, sociālo rehabilitāciju, drošu naktsmītni, ēdināšanu un citu palīdzību vai kompleksu rehabilitāciju līdz 60 dienām.

Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:
1. Bērna vecāka vai likumīgā pārstāvja iesniegums;
2. Psihologa vai sociālā darbinieka atzinums;
3. Izraksts no stacionārā vai ambulatorā pacienta medicīniskās kartes par saņemto ārstēšanu, rehabilitāciju, ja tāda sniegta.

Pakalpojuma nodrošināšanu finansē valsts. Pakalpojuma nodrošināšanu regulē Ministru kabineta noteikumi.
Pakalpojums tiek nodrošināts “Talsu novada krīžu centrā”, Ventspils ģimeņu un bērnu krīzes centrā “Paspārne”, Zantes ģimenes atbalsta centrā, Dobeles novada Sociālā dienesta Sociālo pakalpojuma centrā “Atbalsta centrs ģimenēm”.

Pakalpojums par pašvaldības budžeta līdzekļiem tiek piešķirts gadījumos, kad pakalpojumu atbilstoši normatīvajiem aktiem nenodrošina valsts.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Psihologa pakalpojums
Pakalpojums tiek sniegts, lai nodrošinātu psihologa konsultācijas atbilstoši personas vai ģimenes vajadzībām un saņemtu sociālo rehabilitāciju, kas virzīta uz personas vai ģimenes sociālo funkcionēšanu, sociālā un psiholoģiskā statusa atjaunošanu sabiedrībā.

Pakalpojuma mērķa grupa:
Personas, kuras ir nonākušas krīzes situācijā, personas ar invaliditāti, ģimenes, kurās aug bērns ar funkcionāliem traucējumiem, sociālā riska ģimenes.

Pakalpojums ietver:
Līdz 10 psihologa konsultācijām gadā.

Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:
1. personas iesniegums;
2. izziņa, kas apliecina trūcīgas/maznodrošinātas personas statusu.

Tiesības saņemt pašvaldības finansētu pakalpojumu ir personām:
Personām, kurām ir sociālā darbinieka atzinums.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Sociālais darbs ar pieaugušām personām
Pakalpojuma mērķis:
Palīdzēt indivīdam efektīvāk risināt sociālās funkcionēšanas problēmas.
Pakalpojums tiek sniegts, lai nodrošinātu profesionālu darbību ar mērķi palīdzēt personām, ģimenēm, personu grupām un sabiedrībai kopumā veicināt vai atjaunot spēju sociāli funkcionēt, kā arī veicināt sociālās atstumtības mazināšanu, attīstot personas pašas resursus un iesaistot atbalsta sistēmās.

Pakalpojuma mērķa grupa:
Pieaugušas personas, kuru aprūpē nav nepilngadīgi bērni un kurām ir identificētas sociālās problēmas, tās saņem sociālo palīdzību vai tām ir nepieciešamas konsultācijas sociālo problēmu risināšanā.

Pakalpojums ietver:
Profesionāla sociālā darbinieka konsultācijas, klientu vajadzību novērtēšanu, t.sk., vizītes klienta dzīvesvietā, individuālā sociālā rehabilitācijas plāna izstrādi, psihosociālo un  starpprofesionālo atbalstu gadījuma risināšanas vai sociālo pakalpojumu saņemšanas procesā. Sociālā gadījuma vadīšana paredz regulāru sociālā darbinieka kontaktu ar klientu, individuālu konsultēšanu, konsultēšanu dzīvesvietā, speciālistu piesaisti un klienta dalību atbalsta grupās vai citos pasākumos.

Pakalpojumu var saņemt:
Personīgi ierodoties uz konsultācijām sociālajā dienestā.
Pakalpojuma nodrošināšanu regulē Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Psihosociālā konsultēšana
Pakalpojuma mērķis:
Ar speciālista profesionālu darbību palīdzēt indivīdam, ģimenei atjaunot, uzturēt un paaugstināt personīgo un sociālo funkcionēšanu, risināt starppersonu un sociālās vides problēmas. Apzinot personas vajadzības un pieejamos resursus iesaistīt atbalsta sistēmās, sniegt psiholoģisku un emocionālu atbalstu, tā veicinot šo personu iekļaušanos sabiedrībā.

Pakalpojuma mērķa grupa:
Ģimenes ar bērniem, kurās ilgstoši ir bērnu attīstībai nelabvēlīgi apstākļi, krīzes situācijā nonākušas ģimenes/personas.

Pakalpojums ietver:
uz klientu vajadzībām balstītas profesionāla sociālā darbinieka konsultācijas, personu vajadzību novērtēšanu, izpēti, atbalsta sniegšanu un izmaiņu novērtēšanu. Minimālais pakalpojuma apjoms 10 konsultācijas, pēc kurām pakalpojuma sniedzējs atkārtoti novērtē ģimenes situāciju un vienojas ar klientu par sadarbības pārtraukšanu vai turpināšanu, par to informējot arī gadījuma vadītāju.

Lai saņemtu sociālo pakalpojumu nepieciešams:
1. personas iesniegums;
2. sociālā darbinieka – gadījuma vadītāja, nosūtījums ar situācijas aprakstu, pakalpojuma saņemšanai.

Sociālo pakalpojumu pārtrauc vai atsaka, ja:
1. Persona neievēro pakalpojuma sniedzēja iekšējās kārtības noteikumus vai līguma par pakalpojumu saņemšanu, nosacījumus;
2. Persona neierodas uz konsultācijām 3 reizes pēc kārtas bez attaisnojoša iemesla, vai iepriekš nebrīdinot konsultantu par neierašanās iemesliem;
3. Ir saņemts pakalpojuma sniedzēja vai situācijas risināšanā iesaistītā speciālista atzinums par to, ka personai sociālais pakalpojums vairs nav nepieciešams vai personas vajadzībām vairs nav piemērots (novērsti sociālie riski, zuduši iemesli, kuru dēļ pakalpojums bija nepieciešams, saskatītās problēmas pārsniedz pakalpojuma sniedzēja kompetenci);
4. Persona maina dzīvesvietu uz citas pašvaldības administratīvo teritoriju;
5. Persona rakstiski, norādot iemeslu, atsakās vai lūdz pārtraukt sociālā pakalpojuma sniegšanu.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Psihosociālais darbs pilngadīgām personām ar atkarībām
Pakalpojuma mērķis:
Palīdzēt indivīdam risināt starppersonu un sociālās vides problēmas, mazināt atkarību izraisošo vielu lietošanas paradumu un atkarīgas uzvedības negatīvo ietekmi uz personas spēju funkcionēt sabiedrībā.

Pakalpojuma mērķa grupa:
Pieaugušas personas, kurām ir atkarību izraisošo vielu lietošanas, azartspēļu vai uzvedības atkarību problēmas un tām nepieciešams psiholoģisks un sociāls atbalsts.

Pakalpojums ietver:
Profesionāla sociālā darbinieka individuālas konsultācijas ar sociālā darba praktiskām pieejām, kuru pamatā ir dažādas metodes, lai palīdzētu cilvēkam mērķtiecīgi attīstīt savus resursus un pārvarēt psiholoģiskās, un sociālās problēmas, mazināt atkarības, atjaunot un izveidot atbalstošas attiecības.

Pakalpojumu var saņemt:
Personīgi ierodoties uz konsultācijām sociālajā dienestā.
Pakalpojuma nodrošināšanu regulē Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks-gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Atkarību profilakse
Pakalpojuma mērķis:
Palīdzēt personām atzīt, atrisināt vai mazināt problēmas, kas saistītas ar atkarību izraisošu vielu un procesu lietošanu, attīstot pašas personas resursus un iesaistot atbalsta sistēmas, un mazināt atkarību un to radīto seku izplatību sabiedrībā. Veicināt motivāciju pilnveidot dzīves kvalitāti.

Pakalpojuma mērķa grupa:
Personas, kas atkarīgas no psihoaktīvām vielām (alkohola, nikotīna).

Pakalpojums ietver:
Individuālas, anonīmas un bezmaksas konsultācijas vai/un dalību atbalsta grupās, izglītojošas un informatīvas lekcijas izglītības iestādēs, nepieciešamības gadījumā speciālistu (psihologu, narkologu) piesaistīšanu.

Pakalpojumu var saņemt:
Personīgi ierodoties uz konsultācijām sociālajā dienestā.
Pakalpojuma nodrošināšanu regulē Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Sociālā rehabilitācija personām ar atkarībām sociālās rehabilitācijas institūcijā
Pakalpojuma mērķis:
Panākt klienta atteikšanos no psihoaktīvo vielu lietošanas, uzlabojot viņa fizisko un garīgo veselību un veicinot viņa atgriešanos pilnvērtīgā dzīvē

Pakalpojuma mērķa grupa:
Pilngadīgas personas, kam diagnosticēta atkarība no psihoaktīvām vielām, kuras saņēmušas ārstēšanās kursu narkoloģijā un ir motivētas Sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanai.

Pakalpojums ietver:
Programmas dalībnieki saņem līdz 12 mēnešus ilgu sociālo rehabilitāciju institūcijā.

Pakalpojuma saturu veido:

  • individuālas un grupu psihokorekcijas nodarbības psihisko procesu attīstīšanai
  • pašaprūpes un pašapkalpošanās iemaņu apgūšana un pilnveidošana
  • iespēja iesaistīties nodarbinātību veicinošos pasākumos (pilngadīgām personām)
  • citi pasākumi atbilstoši klienta individuālajam sociālās rehabilitācijas plānam

Pakalpojuma saņemšanas kārtība:
Pieaugušie:

  • Pēc pilna ārstēšanās kursa saņemšanas pie narkologa.
  • Pilngadīgas personas ir tiesīgas saņemt pakalpojumu pēc katra pilna ārstēšanās kursa pabeigšanas, bet ne biežāk kā reizi divos gados.
  1. Narkologa atzinums
  2. Izraksts no ambulatorā pacienta medicīniskās kartes par vispārējo veselības stāvokli
  3. Pašvaldības sociālā dienesta lēmums par dokumentu nosūtīšanu SIVA.

Pakalpojuma nodrošināšanu finansē no valsts budžeta. Klientam pašam jāsedz izdevumi par medikamentiem uzturošai terapijai, ja tāda nepieciešama; ceļa izdevumi, izdevumi personīgām vajadzībām. Pakalpojuma nodrošināšanu regulē 06.11.2006. MK noteikumi Nr. 914 “Kārtība, kādā no psihoaktīvām vielām atkarīgas personas saņem sociālās rehabilitācijas pakalpojumus” un 24.01.2012. MK noteikumi Nr.70 “Alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vielu, azartspēļu vai datorspēļu atkarības slimnieku ārstēšanas kārtība”.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Sociālās rehabilitācijas pakalpojums no vardarbības cietušām pilngadīgām personām
Pakalpojuma mērķis:
Sniegt psihosociālu atbalstu, mazināt traumas sekas, lai cilvēks sekmīgi spētu atgūt fizisko un psihisko veselību, reintegrēties sabiedrībā, atjaunot vai uzlabot cilvēka sociālās funkcionēšanas spējas, atgūt sociālo statusu, veicināt sociālo integrāciju, kas paredz atjaunot fiziskās, intelektuālās, psiholoģiskās un profesionālās spējas.

Pakalpojuma mērķa grupa:
No vardarbības (fiziskas, seksuālas, ekonomiskas vai emocionālas vardarbības vai fiziskas vai seksuālas vardarbības draudiem, vai vardarbīgas kontroles) cietušas pilngadīgas personas.

Pakalpojums ietver:
Atkarībā no cilvēka individuālo vajadzību un resursu izvērtējuma, ko veic pakalpojuma sniedzēja sociālais darbinieks vai psihologs, cilvēks var saņemt:

  • sociālās rehabilitācijas pakalpojumu institūcijā (krīzes centrā) ar personas izmitināšanu, kas ilgst līdz 30 dienām, bet nepieciešamības gadījumā pēc sociālo pakalpojumu sniedzēja pamatota iesnieguma var tikt pagarināts līdz 160 dienām. Sociālās rehabilitācijas institūcijā tiek nodrošinātas speciālistu konsultācijas un ar normatīvajos aktos noteikto sociālās rehabilitācijas pakalpojuma prasību nodrošināšanu un klientu uzturēšanu saistītās aktivitātes, sniedzot personai sociālās rehabilitācijas pakalpojuma kursu;
  • personas dzīvesvietā psihologa (pēc nepieciešamības jurista, sociālā darbinieka) individuālās konsultācijas bez cilvēka izmitināšanas pakalpojuma saņemšanas laikā. Cilvēks var saņemt 10 individuālas konsultācijas, bet, nepieciešamības gadījumā, pēc sociālo pakalpojumu sniedzēja pamatota iesnieguma, papildus 10 konsultācijas. Ja nepieciešams, transporta izmaksas tiek segtas atbilstoši konkrētā klienta faktiskajai nepieciešamībai.
  • individuālās konsultācijas pēc sociālās rehabilitācijas pakalpojuma pabeigšanas, kas tiek nodrošinātas individuālo konsultāciju veidā pēc sociālās rehabilitācijas pakalpojuma pabeigšanas, aktivitātēs iekļaujot speciālistu (psihologa un nepieciešamības gadījumā jurista, sociālā darbinieka) 3 individuālās konsultācijas, atbilstoši klienta individuālajam sociālās rehabilitācijas plānam.

Lai saņemtu pakalpojumu nepieciešams:
Personai vai tās likumiskajam pārstāvim sociālās rehabilitācijas institūcijā vai sociālajā dienestā iesniegt:

  • iesniegumu;
  • izmeklētāja, prokurora, izmeklēšanas grupas dalībnieka vai administratīvā pārkāpuma lietu izskatījušās institūcijas (amatpersonas) lēmumu (kopiju) vai Kriminālprocesa likumā noteiktajā gadījumā – tiesas lēmumu (kopiju) par personas atzīšanu par cietušo (ja tāds ir);
  • tiesas vai tiesneša lēmumu (kopiju) par pagaidu aizsardzību pret vardarbību vai policijas lēmumu (kopiju) par nošķiršanu (ja tāds ir).

Pašvaldības sociālais dienests reģistrē dokumentus un 5 darbdienu laikā pēc minēto dokumentu saņemšanas, sagatavo atzinumu un pieņem lēmumu par cietušo rehabilitācijas pakalpojuma piešķiršanu, tā saņemšanas laiku, kā arī, ja nepieciešams, transporta izmaksu kompensācijas apjomu, ja persona saņem cietušo rehabilitācijas pakalpojumu dzīvesvietā.

Pakalpojuma nodrošināšanu finansē valsts. Pakalpojuma nodrošināšanu regulē Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma 13. panta pirmās daļas 3.1 un 11.punkts, un 23.12.2014. Ministru kabineta noteikumi Nr.790 “Sociālās rehabilitācijas pakalpojumu sniegšanas kārtība no vardarbības cietušām un vardarbību veikušām pilngadīgām personām”.

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Sociālā rehabilitācija vardarbību veikušām personām
Pakalpojuma mērķis:
Pakalpojums tiek nodrošināts, lai novērstu vai mazinātu turpmākas vardarbības riskus, sniedzot psihosociālu un izglītojošu atbalstu vardarbību veikušām personām.

Pakalpojuma mērķa grupas:
Pilngadīga persona, kura  persona, kura izturējusies vai baidās izturēties vardarbīgi, vai ir izteikusi draudus pielietot vardarbību.

Pakalpojums ietver:
10 individuālās psihologa konsultācijas vai 16 grupu nodarbības.
Pakalpojumu piešķir saskaņā ar 2014.gada 23.decembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.790

KONTAKTPERSONAS:
Sociālais darbinieks – gadījuma vadītājs atbilstoši klientu grupas specifikai, atbilstoši klienta dzīves vietai.

Valsts nodrošināts sociālās rehabilitācijas pakalpojums
Pakalpojuma mērķis:
Sociālā rehabilitācija ir pasākumu kopums, kas palīdz iemācīties sadzīvot ar funkcionālajiem traucējumiem, atjauno vai apmāca tām prasmēm, kas dažādu apstākļu dēļ ir zudušas, palīdz cilvēkam atgriezties darba dzīvē un iesaistīties sabiedriskajās aktivitātēs. Tā ietver individuāla sociālās rehabilitācijas plāna izveidi, izglītošanu vides pielāgotības un palīglīdzekļu lietošanas jomā, lai uzlabotu mobilitāti un patstāvīgas dzīves iemaņas.

Sociālās rehabilitācijas piešķiršanas un saņemšanas kārtību nosaka Ministru kabineta 03.12.2019. noteikumi Nr.578 “Noteikumi par sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanu no valsts budžeta līdzekļiem sociālās rehabilitācijas institūcijā“.

Nepieciešamību saņemt sociālo rehabilitāciju personai ar funkcionēšanas traucējumiem vērtē ārstniecības iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu medicīnisko rehabilitāciju stacionārās ārstniecības iestādēs:
Nacionālais rehabilitācijas centrs “Vaivari”, Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīca, Vidzemes slimnīca, Liepājas reģionālā slimnīca, Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīca, Rīgas 2. Slimnīca, Jēkabpils reģionālā slimnīca, Rēzeknes slimnīca, un ārstniecības iestādes, kas sniedz medicīnisko rehabilitāciju dienas stacionārā.
Personas ar funkcionēšanas traucējumiem sociālo rehabilitāciju var saņemt pēc medicīniskās rehabilitācijas pabeigšanas medicīniskās rehabilitācijas iestādē, ar nosacījumu, ka medicīniskās rehabilitācijas iestāde izrakstā būs rekomendējusi saņemt sociālo rehabilitāciju.

Divu mēnešu laikā pēc multiprofesionālās medicīniskās rehabilitācijas pabeigšanas par valsts budžeta līdzekļiem personai ar funkcionēšanas traucējumiem ir iespēja pieteikties sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanai, iesniedzot Sociālajā dienestā:

iesniegumu par pakalpojuma piešķiršanu (Iesnieguma veidlapa);
personas funkcionēšanas spēju pašnovērtējuma anketu (MK 578 2.pielikums);
– izrakstu (kopija) par medicīniskās rehabilitācijas pabeigšanu, kurā ir rekomendācija sociālās rehabilitācijas pakalpojuma saņemšanai un norādīti personas funkcionēšanas traucējumi aktivitāšu un dalības līmenī atbilstoši Starptautiskajai funkcionēšanas, nespējas un veselības klasifikācijai.

Valsts apmaksātu sociālās rehabilitācijas pakalpojumu ir iespēja saņemt:

Skatīt infografiku
Skatīt infografiku

Kontaktpersonas
Santa Arāja
Sociālo pakalpojumu nodaļas vadītāja
Tel.: 26606958; e-pasts: santa.araja@saldus.lv 

Baiba Kaminska-Freiberga
Sociālā darbiniece
Tel.: 29401255; e-pasts: baiba.kaminska-freiberga@saldus.lv

Informācija par valsts apmaksātas paliatīvās aprūpes pakalpojumiem

Lai informētu sabiedrību par valsts apmaksātu paliatīvās aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespējām, Veselības ministrija sadarbībā ar Nacionālo veselības dienestu (NVD) un Labklājības ministriju ir izstrādājusi informatīvus bukletus jeb ceļvežus par paliatīvo aprūpi gan pieaugušajiem, gan bērniem.

Lai kritiskā situācijā nonākušu pacientu tuviniekiem būtu pieejama informācija par valsts nodrošināto atbalstu, ceļvežos apkopota informācija par valsts apmaksātas paliatīvās aprūpes veidiem – ambulatoro, stacionāro, kā arī pieejamo veselības aprūpi mājās, tostarp ārstniecības iestāžu kontaktinformāciju, kurās tiek nodrošināti valsts apmaksāti paliatīvās aprūpes pakalpojumi.

Pieaugušo ceļvedī iekļauta informācija ne tikai kā saņemt valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, bet arī kā saņemt sociālās aprūpes pakalpojumus, kurus nodrošina Labklājības ministrija, piemēram, kā nokārtot apliecinājumu par invaliditāti, saņemt aprūpētāja pakalpojumus, nepieciešamos tehniskos palīglīdzekļus, piemēram, ratiņkrēslu, rollatoru u.c. 

Izstrādāto ceļvežu elektroniskās versijas pieejamas NVD interneta vietnē www.vmnvd.gov.lv sadaļā “Paliatīvā aprūpe”.